REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
Określający m.in. zasady zawierania umów sprzedaży poprzez sklep, zawierający najważniejsze informacje o Sprzedawcy, sklepie oraz o prawach Konsumenta.
Właścicielem sklepu internetowego jest:
Firma Handlowa "Mela" Elżbieta Miszczak
Ul. Podchorążych 16,
75-695 Koszalin,
woj. Zachodniopomorskie
NIP: 6691047928
REGON:331281280
tel. +48 607 355 472
e-mail: joanna.karwacka@interia.pl
SŁOWNICZEK
Sklep – sklep internetowy homevariety.pl, sprzedający za pośrednictwem Internetu towary znajdujące się w jego ofercie oraz prowadzący działalność pod adresem internetowym www.homevariety.pl:
Klient - osoba fizyczna, prawna lub inna jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej dokonująca zakupów w Sklepie;
Konto – uregulowana odrębnym regulaminem nieodpłatna funkcja Sklepu (usługa świadczona drogą elektroniczną), dzięki której Kupujący może założyć w Sklepie swoje indywidualne Konto.
Regulamin – niniejszy regulamin.
Sklep - sklep internetowy Home Variety prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem https://homevariety.pl.
Sprzedawca – Elżbieta Miszczak, przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą pod nazwą Firma Handlowa "Mela", wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki i prowadzenia Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, NIP 6691047928, nr REGON 331281280, ul. Podchorążych 16, 75-695 Koszalin
- 1
Towary
- Sklep oferuje produkty wystroju wnętrz, takie jak podkładki filcowe, serwetki, dywany filcowe, poduszki, filcowe pojemniki i organizery, lustra i inne elementy wystroju wnętrz: a także akcesoria: torebki filcowe, etui na drobiazgi, kosmetyczki.
- Wszystkie towary w sklepie są produkowane w małych partiach, z materiałów zamawianych w różnym terminie. Oznacza to, że odcienie kolorów mogą nieznacznie różnić się od siebie. Chęć dokupienia identycznego produktu
np. po kilku miesiącach nie gwarantuje, że będzie on identyczny jak zakupiony wcześniej. - Sklep oferuje też realizację „zamówień indywidualnych”, tzn. wykonanie przedmiotów dla klienta, uwzględniając jego indywidualne potrzeby, np. ilość produktów, wielkość, kolor, wzór, personifikację, a także ofertę „dla firm”, oferując firmom produkty identyfikujące markę, w dowolnych ilościach i hurtowych cenach.
- 2
Składanie i realizacja zamówień
Klient uprawniony jest do składania zamówień za pośrednictwem strony internetowej www.homevariety.pl 24 godziny na dobę we wszystkie dni tygodnia.
- Klient składa zamówienie, wybierając towar, który chce nabyć, za pomocą kliknięcia w ikonę „Dodaj do koszyka”. Jeżeli Klient nie jest jeszcze zarejestrowanym użytkownikiem, rejestracja następuje podczas pierwszego zamówienia.
- Rejestracja polega na uzupełnieniu formularza stosownymi danymi. Podanie przez Kupującego danych osobowych w zamówieniu niezbędne jest do przeprowadzenia transakcji zakupu. W interesie Kupującego leży podanie prawidłowych danych umożliwiających kontakt i dostarczenie zamówionego towaru.
- W trakcie składania zamówienia Klient:
- dokonuje wyboru zamawianych towarów, ich ilości i koloru;
- podaje adres dostawy towaru;
- dokonuje wyboru formy dostawy (paczka pocztowa, przesyłka pobraniowa, kurier);
- dokonuje wyboru formy płatności (przelew- przedpłata, płatność za pobraniem);
- podaje dane do wystawienia faktury (opcjonalnie).
- Zamówienie realizowane jest po poprawnym wypełnieniu i wysłaniu formularza, zawierającego dane niezbędne do przesłania towarów.
- Każde złożone przez Klienta zamówienie Sklep potwierdza wiadomością
e-mail z informacją o jego przyjęciu. - Sklep nie ponosi odpowiedzialności w przypadku niedostarczenia zamówionych towarów lub opóźnień w ich dostawie wynikających z błędnie podanych przez Klienta danych lub niepoprawnego adresu dostawy.
- Zamówienie będzie gotowe do wysyłki lub odbioru osobistego w ciągu 3 dni od momentu potwierdzenia jego przyjęcia.
- Klient może wprowadzić zmiany w zamówieniu do momentu wysłania towaru.
- 3
Ceny towarów
- Ceny towarów oferowanych do sprzedaży w Sklepie zamieszczone są przy każdym produkcie.
- Wszystkie ceny podawane na stronie Sklepu są cenami brutto, w polskich złotych.
- Cena podana przy każdym towarze w chwili złożenia przez Klienta zamówienia jest wiążąca w ramach zawartej umowy.
- Sklep zastrzega sobie prawo do zmiany cen towarów znajdujących się
w ofercie, wprowadzania nowych towarów do oferty Sklepu, przeprowadzania
i odwoływania akcji promocyjnych na stronach sklepu bądź wprowadzania
w nich zmian. Zmiany ceny nie dotyczą zamówień złożonych przed dokonaniem przez Sklep danej zmiany.
- 4
Koszty dostawy w Polsce
- Koszty dostawy:
- Wysyłka za pośrednictwem Poczty Polskiej (Paczka pocztowa priorytetowa)
- przedpłata – 14 zł; - Wszystkie produkty wysyłane za pośrednictwem firmy kurierskiej
- przedpłata – 16 zł; - wysyłka za pobraniem, za pośrednictwem Poczty Polskiej
- przedpłata – 20zł - wysyłka zagraniczna: podkładki filcowe / dywany
- przedpłata - 72zł / 120zł
- Wysyłka za pośrednictwem Poczty Polskiej (Paczka pocztowa priorytetowa)
- Automatyczny kalkulator zamówienia z automatu wybiera opcję wysyłki za pośrednictwem Poczty Polskiej- nie proponuje opcji wysyłki pobraniowej lub kurierskiej. W przypadku wybrania innej formy wysyłki niż automatycznie zaproponowana prosimy o kontakt mailowy, telefoniczny lub informację w uwagach do zamówienia o preferowanej formie wysyłki.
- Koszty dostawy powinny być zapłacone przez Klienta wraz z zapłatą ceny towaru.
- W przypadku zakupów łącznych, koszt wysyłki nie zmienia się.
- W przypadku zamówień większej ilości produktów – sprzedaż hurtowa – ceny wysyłki uzgadniane są indywidualnie.
- 5
Formy płatności
- Wyboru sposobu zapłaty za zakupiony w sklepie towar, klient dokonuje indywidualnie:
- przelewem bankowym na konto:
mBank: 51 1140 2004 0000 3202 8073 5001
- zapłatą gotówką przy odbiorze, w przypadku wyboru wysyłki za pobraniem
- przelewem bankowym na konto:
- Do zakupionych produktów dołączona jest faktura imienna.
- Sklep doręcza klientowi fakturę na życzenie, pod warunkiem uzupełnienia numeru NIP podczas składania zamówienia.
- 6
Przesyłki zagraniczne
- Wysyłki zagraniczne realizowane są na prośbę Klienta, po indywidualnym ustaleniu kosztów wysyłki.
- Dostawa towarów za granicę realizowana jest wyłącznie za pośrednictwem Poczty Polskiej. Koszt dostawy, zgodnie z cennikiem Poczty Polskiej.
- 7
Anulowanie zamówienia
- Zamówienie może zostać anulowane:
- przez Klienta do momentu wysłania zamówionego towaru:
- e-mailem na adres joanna.karwacka@interia.pl
- telefonicznie na numer (+48) 607 355 472;
- przez Klienta do momentu wysłania zamówionego towaru:
- przez Sklep, jeżeli w ciągu 14 dni od dnia złożenia zamówienia nie zostanie odnotowana wpłata. Klient może zapłacić w terminie późniejszym niż 14 dni od dnia złożenia zamówienia, ale konieczny jest kontakt e-mailowy na adres joanna.karwacka@interia.pl, w celu przedłużenia rezerwacji. Możliwość powyższa dotyczy wyłącznie zamówienia Klienta, który wybrał opcję przedpłaty.
- Klient nie może anulować zamówienia towaru, który został już wysłany.
O zmianie statusu zamówienia Klient zostanie poinformowany poprzez e-mail. - Postanowienie ust. 1 nie uchybia prawu Klienta do odstąpienia od umowy,
o którym mowa w § 9.
- 8.
Czas realizacji zamówienia
- Towary objęte zamówieniem dostarczane są do Klienta na wskazany przez niego adres za pośrednictwem Poczty Polskiej, zgodnie z wybraną przez niego formą dostawy.
- Czas realizacji złożonych w Sklepie zamówień jest następujący:
-
- Poczta Polska (przesyłka priorytetowa): do 8 dni roboczych;
- Kurier: do 5 dni roboczych.
- Sklep nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia w dostawie zamówionych towarów, wynikające z okoliczności leżących po stronie Klienta, jak np. błędnie podany adres wysyłki.
- 9.
Prawo odstąpienia od umowy, zwrot i reklamacja towaru
- Klient ma prawo do odstąpienia od umowy zakupionego towaru w ciągu 14 dni roboczych od dnia jego otrzymania bez podania przyczyny.
- Prawo do zwrotu towaru w terminie 14 dni kalendarzowych nie dotyczy zamówień indywidualnych i innych towarów o właściwościach określonych przez Kupującego w złożonym przez niego zamówieniu.
- Zwrotowi podlegają jedynie towary w stanie niezmienionym w stosunku do stanu, w jakim zostały dostarczone Klientowi.
- W przypadku zwrotu zakupionego towaru Kupujący winien przesłać na własny koszt otrzymane produkty, na adres Sprzedawcy z wypełnionym formularzem odstąpienia od umowy. FORMULARZ Sprzedawca nie pobiera żadnych opłat manipulacyjnych wynikających z dokonania powyższych czynności. Oświadczenie oraz zwracany towar można przesłać na adres:
Firma Handlowa "Mela" Elżbieta Miszczak,
ul. Podchorążych 16,
75-695 Koszalin
lub na adres: joanna.miszczak@interia.pl
- Po otrzymaniu przesyłki z towarem Sklep zwróci Klientowi należność równą cenie zakupionego towaru. Zwrot ceny nastąpi w ciągu 7 dni roboczych od dnia odebrania przez Sklep przesyłki z towarem, przelewem na wskazany przez Klienta rachunek bankowy podczas zakupu lub w przypadku niewskazania numeru rachunku bankowego, przekazem pocztowym pod adres wskazany
w zamówieniu. - W przypadku stwierdzenia przez Klienta niezgodności towaru z umową Klientowi przysługuje prawo złożenia reklamacji.
- W celu realizacji reklamacji Kupujący zobowiązany jest do przesłania transportem uzgodnionych ze Sprzedawcą na adres wskazany przez Sprzedawcę wadliwego produktu z opisem uszkodzenia lub wady. Sprzedawca, po uznaniu reklamacji zobowiązuje się w pierwszej kolejności do naprawy wad produktu, a w przypadku niemożności naprawy lub gdy koszty naprawy będą zbyt wysokie, do wymiany wadliwego produktu na produkt wolny od wad i przesłanie go na adres Kupującego na koszt Sprzedającego w terminie 14 dni kalendarzowych oraz zwrotu, w sposób uzgodniony z Kupującym, poniesionych przez Kupującego kosztów przesyłki reklamacyjnej. 14-dniowy termin reklamacji liczony jest o dnia otrzymania przez Sprzedawcę reklamowanego towaru.
- W przypadku wybrania przez Kupującego podczas zakupów sposobu dostarczenia produktów innego niż najtańszy oferowany przez Sklep, Sprzedający nie zwraca poniesionych przez Kupującego dodatkowych kosztów związanych z wysyłką.
- Sklep nie przyjmuje przesyłek odesłanych za pobraniem.
- 10
Ochrona danych osobowych
- Administratorem jest Firma Handlowa "Mela" Elzbieta Miszczak, z siedziba w Koszalinie, przy ulicy Podchorążych 16, 75-695 Koszalin, NIP: 66910479285271, Regon: 331281280
- Dane osobowe przetwarzane będą na podstawie prawnie usprawiedliwionego celu dotyczącego udzielenia odpowiedzi na przesłane zgłoszenie na podstawie prawnie uzasadnionego interesu dotyczącego udzielenia odpowiedzi na przesłane zgłoszenie, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f rozporządzenia ogólnego w zakresie ochrony danych osobowych „RODO”.
- Dane osobowe nie będą udostępniane odbiorcom danych, bez wyraźnej zgody osoby, której dane dotyczą, chyba że obowiązek udostępnienia danych wynikać będzie z odrębnych przepisów prawa.
- Dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego, ani organizacji międzynarodowej.
- Dane są przechowywane przez okres niezbędny do udzielenia odpowiedzi na zapytanie. Dane są usunięte po okresie przedawnienia roszczeń.
- Osoba, której dane dotyczą, posiada prawo:
A) do żądania od Administratora dostępu do danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych;
B) do wniesienia skargi do Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych, a od 25 maja 2018 r. o Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna, że przetwarzanie dotyczących jej danych osobowych narusza przepisy o ochronie danych osobowych;
C) jeśli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody, do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. - Podanie danych osobowych w zakresie adresu poczty elektronicznej jest warunkiem niezbędnym do udzielenia odpowiedzi na przesłane zgłoszenie. Osoba, której dane dotyczą, zobowiązana jest do podania adresu email, a konsekwencją niepodania go będzie brak możliwości uzyskania odpowiedzi na przesłane zgłoszenie.
- Zakres przetwarzanych informacji obejmuje dane osobowe w zakresie adresu poczty elektronicznej oraz inne dane tj. temat i treść wiadomości oraz dział, do którego adresowane jest zgłoszenie.
- Dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany.
- Administrator nie zamierza przetwarzać danych w innym celu, niż wskazany w ust. 2 powyżej.
- 11
Postanowienia końcowe
W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy prawa polskiego, a przede wszystkim Kodeksu cywilnego, jak również przepisy ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz zmianie Kodeksu cywilnego i Ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz
o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny.